Alice in Wonderland

Vrijdag 3 juni vond de slotuitvoering ‘Alice in Wonderland’ voor CKV van T3 plaats. De leerlingen van de vmbo-t 3 klassen hebben binnen verschillende disciplines en met begeleiding van professionals uit de kunstwereld toegewerkt naar deze voorstelling.
Dit project ‘Connect’, is mogelijk gemaakt door een subsidie van het Fonds Cultuurparticipatie, een landelijk fonds dat projecten voor duurzame cultuureducatie ondersteunt. Deze subsidie hebben we in samenwerking met Cultuureducatie Amstelland aangevraagd. Hierdoor hebben we professionals uit het werkveld kunnen uitnodigen, maken de leerlingen kennis met culturele instanties en kunnen we een samenwerkingsverband opstarten met vervolgopleidingen.
Na een korte introductie in enkele verschillende kunstvormen hebben de leerlingen kunnen kiezen op welke manier zij hun bijdrage wilden leveren binnen de voorstelling: Theater, Dans, Muziek, Rap, Beeldend, Film of Techniek

Het verhaal dat de leerlingen samen ten tonele hebben gebracht is een vrije bewerking van het boek Alice’s Adventures in Wonderland van Lewis Carol. De thema’s proportie (groot/klein), identiteit, droom/werkelijkheid, tijd, dwang/vrije wil zijn op verschillende manieren in deze voorstelling vormgegeven.

Met veel plezier hebben de leerlingen en hun ouders ervaren hoe complex samenwerken aan een voorstelling is. Dit vergt veel concentratie en geduld. Ze hebben ook ervaren hoe kwetsbaar theater is, hoe makkelijk er dingen verkeerd gaan als de focus niet optimaal is en hoe belangrijk het is om dan improviserend elkaar te helpen om te zorgen dat de show door kan gaan. Dit levert geen perfecte show op, maar wel een voorstelling waarin velen hun kwaliteiten hebben getoond, beseften dat ieders inbreng, hoe klein die ook van te voren leek, iets mooi’s kan opleveren. De leerlingen mogen trots zijn op hun voorstelling. Deze zal hen nog lang heugen

Dit was het laatste jaar dat we gebruik konden maken van deze subsidie. Komend jaar zullen we met onze eigen docenten voortborduren op de ervaringen die we hiermee hebben opgedaan.


Deel dit bericht
Media
  • 2C88908B-9EE9-4B6E-BD3E-A3279CA29968

Nieuwsbrieven

 

Schooljaar 2023-2024:

Nieuwsbrief #5 | 28 maart 2024
Nieuwsbrief #4 | 8 februari 2024
Nieuwsbrief #3 | 21 december 2023
Nieuwsbrief #2 | 22 november 2023
Nieuwsbrief #1 | 17 oktober 2023

Schooljaar 2022-2023:

Nieuwsbrief #10 | 21 juli 2023
Nieuwsbrief #9 | 22 juni 2023
Nieuwsbrief #8 | 25 mei 2023
Nieuwsbrief #7 | 20 april 2023
Nieuwsbrief #6 | 28 maart 2023
Nieuwsbrief #5 | 23 februari 2023
Nieuwsbrief #4 | 16 januari 2023
Nieuwsbrief #3 | 8 december 2022
Nieuwsbrief #2 | 3 november 2022
Nieuwsbrief #1 | 29 september 2022

Schooljaar 2021-2022:

Nieuwsbrief #8 | 12 juli 2022
Nieuwsbrief #7 | 25 mei 2022
Nieuwsbrief #6 | 21 april 2022
Nieuwsbrief #5 | 28 maart 2022
Nieuwsbrief #4 | 14 februari 2022
Nieuwsbrief #3 | 14 december 2021
Nieuwsbrief #2 | 4 november 2021
Nieuwsbrief #1 | 5 oktober 2021

Schooljaar 2020-2021:

Nieuwsbrief # 11 | 8 juli 2021
Nieuwsbrief # 10 | 24 juni 2021
Nieuwsbrief #9 | 27 mei 2021
Nieuwsbrief #8 | 19 april 2021

Nieuwsbrief #7 | 18 maart 2021
Nieuwsbrief #6 | 18 februari 2021