Op woensdag 29 november vond een bijzonder mentoruur plaats waarbij leerlingen hun culinaire vaardigheden toonden en elkaar verrasten met zelfbereide maaltijden. De leerlingen waren zelf of samen met een klasgenoot de keuken ingedoken en hadden – zonder hulp van ouders – onder andere tomatensoep, kip, gebakken aardappeltjes, aardappelpuree, couscous en salade gemaakt. Als kers op de taart werden er zelfgemaakte appeltaarten geserveerd. De bakkers stelden voor er een ‘apple pie contest’ van te maken, maar die vond uiteindelijk toch niet plaats; de leerlingen waren te druk bezig een stuk appeltaart voor zichzelf te bemachtigen 😉.
Bij elk bord lagen 3 briefjes . De leerlingen schreven een positieve boodschap aan de persoon rechts van hen en voor 2 personen aan de andere tafels. Elke leerling kreeg op die manier 3 positieve boodschappen, terug te lezen op een moment dat dat misschien nodig is. Een eigentijdse invulling van een traditie die teruggaat naar de eerste settlers in Amerika. Het spirituele element, dankbaarheid voor wat is, hebben we in stand gehouden door middel van de briefjes. De leerlingen waren enthousiast over de maaltijd en vroegen of we het nog een keer willen organiseren.