Dit jaar deden de derde klassen het rondje cultuur. Elke groep bestond uit een mix van vmbo-t-, havo- en vwo-leerlingen. Leerlingen van de verschillende afdelingen leerden elkaar tijdens de verschillende workshops zo (beter) kennen. En herkennen elkaar dan eerder in de gangen van het HWC.
In het rondje cultuur stappen leerlingen letterlijk over de drempel van een culturele instelling. Het idee is dat ze hierdoor zien wat er achter de façade van bijvoorbeeld Schouwburg Amstelveen en Platform C schuilgaat. Misschien krijgen ze daardoor wel (eerder) zin in een cursus rappen, poëzie schrijven, podcasts maken, stagefight, HouseDance, zingen, glaskunst of boetseren...
In de theaterzaal werden leerlingen geconfronteerd met 'improvisatietheater'. Leerlingen werden actief betrokken bij een theatersportactiviteit, ze leverden spel en zinnen. De zinnen werden in het stuk op het podium uitgesproken op gemarkeerde momenten. Altijd spannend of je je eigen zinnetje terug hoort op toneel.
Het was een geslaagde middag!